Az internet sok szempontból forradalmasította az üzleti életet és mindenképpen nagyban megkönnyítette a vásárlók és az eladók közötti közvetlen kapcsolattartást. Többek között ennek a fejlődésnek köszönhetően számos értékesítési mód közül választhatsz – némelyek nyilvánvalók, némelyek szokatlanok. Íme, néhány a teljesség igénye nélkül.

  • Ügynök

Ha ezt az értékesítési módot választod, akkor mások áruját értékesíted. Ezt párosíthatod a saját termékekkel történő összekapcsolással is. Így értékesíthetsz pl. szezonális vagy kis mennyiségben rendelt terméket.

  • Kiskereskedelem

Ebben a formában közvetlenül a végfelhasználóknak értékesítesz. Ebben az esetben magasabb költségekkel kell számolnod, cserében megtarthatod a haszon jelentős részét.

  • Nagykereskedelem

Javarészt kiskereskedőknek értékesítesz, akik a végfelhasználóknak továbbértékesítik az árut. Ezzel a módszerrel a fogyasztók kiszolgálását a viszonteladókra hagyod, nagyobb ügyfélkört tudsz lefedni és legtöbb esetben még a magánszemélyek kiszolgálására is lehetőséged nyílik.

  • Forgalmazók

A termékeidet értékesítik és raktározzák. Bizományosi megállapodás keretében saját raktárukban firgalmazzák a termékeidet.

  • Webáruház

Lehetővé teszi, hogy földrajzi lokációtól függetlenül, folyamatosan értékesíts. Online boltot nyithatsz akár csak pár termékre, de akár több ezerre is. Az értékesített termékek számától függően dönthetsz nyílt forráskódú, egyedi fejlesztésű és bérelt webáruház-rendszer, szoftver között.

  • Árubemutató

Nagyszerű értékesítési módszer, bár nem való mindenkinek. Ezzel a módszerrel nagy látogatottságú rendezvényeken, helyeken mutatod be a termékeidet, szolgáltatásodat.

  • Multi-level-marketing

Sokat ostorozott értékesítési módszer, melynek lényege, hogy a fogyasztókat arra biztatod, hogy forgalmazókká váljanak és további fogyasztókat toborozzanak.

Az értékesítési módok megválasztása számos szempont függvénye lehet.

Az önálló értékesítés akkor a legcélszerűbb, ha 

  • csak néhány megrendelésre van szükség céljaid megvalósításához,
  • a termék vagy a szolgáltatás egyedi,
  • helyben kereskedsz,
  • speciális szakszolgáltatást nyújtasz.

A közvetítők útján történő értékesítés mellett érdemes döntened, ha

  • gyors növekedést kívánsz elérni,
  • az általad megkeresett kiskereskedelmi hálózatok már rendelkeznek kialakult ügyfélkörrel,
  • nem akarsz kereskedőket alkalmazni,
  • az általad kínált áruk és szolgáltatások más termékekkel együtt értékesítve haszonnövekedést jelentenek.

Az online értékesítés a legkedvezőbb, ha

  • piacod kicsi és nem alkot homogén csoportot,
  • a hagyományos értékesítési módok ágazatodban nem bizonyulnak elég hatékonynak,
  • online hálózatok és közösségek révén akarsz ismertséget szerezni,
  • az általad kínált termék olcsó és könnyen szállítható.

 
Ha még csak gondolkodsz vállalkozás indításán,vagy már a meglévő vállalkozásod szeretnéd felpörgetni és nem akarsz a saját pénztárcád ellensége lenni azáltal, hogy nem életképes termékkel, szolgáltatással lépsz ki, vagy jelen a piacon – vegyél részt a  4 napos vállalkozói workshopunkon, ahol ezt is megtanulhatod.

Ha nem akarsz lemaradni vállalkozóknak, vállalkozásról, marketingről, HR-ről, finanszírozásról…szóló cikkjeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Biztos anyagi hátteret, nyugodt és boldog életet kívánok!

Papszt_Kriszta Papszt Kriszta
MaVan Egyesület alapítója, Elnökségi tag; az anyagi biztonságra vágyók pénzügyi tanácsadója, jó(l)lét mentora
+36 30 737 5074
kapcsolat@papsztkriszta.com