Egy vállalkozás életében is szükséges a folyamatos megújulás, változás. Ez általában termék és szolgáltatás bővítés formájában szokott jelentkezni. A lelkesedés hevében azonban sok vállalkozó komoly költségekbe veri magát anélkül, hogy előzetesen tesztelte volna elképzelésének életképességét. Íme néhány módszer, amellyel egyszerűen próbára teheted ötletedet, még mielőtt sokat költenél a megvalósításra.

  • Kérdezd meg ügyfeleidet

Alapból nagyon hasznos tud lenni, ha az ügyfeleidet bevonod a fejlesztésbe: elmondják, mit szeretnének, mire keresnek megoldást. Ha már egy ötletedet teszteled, kérd meg őket a kipróbálásra, s mondjanak véleményt.

  • Végezz közvélemény-kutatást

Nagyon egyszerű módszer egy ügyfélközpontű üzleti ötlet tesztelésére, ha különböző felületeken kutatást végzel. Ehhez használhatod az alábbi online lehetőségeket: polldaddy, online-kérdőív, kérdőívem.hu, surveymonkey, ripet.hu, netkérdőív.hu; vagy csak egyszerűen használd a google dokumentumokat.

Offline pedig az utcán, bevásárlóközpontokban is megkérdezheted az embereket. Az üzletközpontban erre előzetesen engedélyt kell kérned.

  • Szervezz fókuszcsoportot

A fókuszcsoportok tagjai végiggondolják és megvitatják az ötleteidet. Vedd fel a beszélgetéseket, s elemezd ki.

  • Nézz körül

Nincs új a nap alatt! Valószínű, hogy az ötletedet már valahol, valaki megvalósította. Nézz körül, vond le a tanulságokat.

  • Olvass kutatási anyagokat

Biztosan vannak olyan kutatási területek, adatok, amelyek a Te területeddel foglalkoznak. Böngészd a kutatók interneten fellelhető publikációit, használd fel az eredményeket, adatokat.

 

A nagyvállalatok sokat költenek új ötletek és lehetőségek kutatására. Vannak akik alternatív költségvetést készítenek. A piaci részesedés növelésének költséges módjait a kisvállalkozások nem engedhetik meg maguknak. Ha nem nagy költségvetésű, nagy vállalkozást vezetsz, akkor az alábbi kérdésekre válaszolj magadnak az ötleted kifejlesztése során:

Ha még csak gondolkodsz vállalkozás indításán,vagy már a meglévő vállalkozásod szeretnéd felpörgetni és nem akarsz a saját pénztárcád ellensége lenni azáltal, hogy nem életképes termékkel, szolgáltatással lépsz ki, vagy jelen a piacon – vegyél részt a  4 napos vállalkozói workshopunkon, ahol ezt is megtanulhatod.

Ha nem akarsz lemaradni vállalkozóknak, vállalkozásról, marketingről, HR-ről, finanszírozásról…szóló cikkjeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Biztos anyagi hátteret, nyugodt és boldog életet kívánok!

Papszt_Kriszta Papszt Kriszta
MaVan Egyesület alapítója, Elnökségi tag; az anyagi biztonságra vágyók pénzügyi tanácsadója, jó(l)lét mentora
+36 30 737 5074
kapcsolat@papsztkriszta.com